یکی از به نام ترین اسانید حوزه موسیقی و آهنگسازی استاد ساکت می باشند.استاد ساکت فارغ التحصیل رشته آهنگسازی از اروپا می باشد، مادرش رئیس بزرگترین دبیرستان دخترانه مشهد بود، پدرش نیز موسس بزرگترین دراگ استور در مشهد و به شاعر توانا مشهور بود.در این بخش ار وبلاگ آموزشگاه موسیقی الهام با این استاد برجسته بیشتر آشنا شوید.
آشنایی با استاد کیوان ساکت
![](http://www.elhammusic.com/wp-content/uploads/2020/07/N83318815-73035670-300x195.jpg)
کیوان ساکت درسال ۱۳۴۰ در خانوادهای فرهنگی درمشهد چشم به جهان گشود. وی ازکودکی با تشویق مادرو پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت ؛ در نقاشی شاگرد اساتیدی همچون اُستاد صادقپور، در طرّاحی، استاد پیراسته، در رنگ و روغن و آبرنگ نیز شاگرد استاد دوّلّو بود.
اوّلین درسهای موسیقی را از دایی خویش منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان که درآن زمان از سوی صدا و سیمای وقت به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تأسیس شده بود، فرا گرفت.
پس از مدتی همشهری و دوست دایی وی، حمید متبسم که در آن زمان در دانشسرای هُنر تهران موسیقی تحصیل میکرد به مشهد آمده و همزمان در کارگاه موسیقی به تدریس مشغول شد و حدود دو تابستان پیاپی مدرس آنجا باقی ماند.
با پیروزی انقلاب متبسم به مشهد نقل مکان کرد و دوستی وی با ساکت عمیق و صمیمی شد ولی پس از چند مدت وی دوباره به تهران و سپس به خارج از کشور مهاجرت کرد و از آن زمان ساکت تار را بدون استاد فرا گرفت و دراین میان تنها چند ملاقات کوتاه با استاد حسین علیزاده داشت.
در سال ۱۳۶۹ به دعوت هنرمند گرامی پرویز مشکاتیان به عنوان مسئول به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر ؛ افشاری مرکب و افق مهر و وطن من با صدای ایرج بسطامی و مقام صبر با صدای علیرضا افتخاری و کنسرتهای متعددی در داخل و خارج از ایران بود .
وی در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تاسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است .
درک عمیق سازسازی
کیوان ساکت اولین شخصی بود که خدمات و تلاش های استاد قنبری مهر، استاد بی بدیل سازسازی را درک کرد و کوشید تا شیوه استاد را در ساختن تار و سه تارهای جدید اشاعه دهد و در این راه توانسته است با تشویق سازندگان و تار و سه تار، این شیوه عملی نوین و درست را در بیشتر شهرهای ایران رواج دهد.
همچنین ساکت کوشیده است تا نگرشی علمی تر به موسیقی و نوازندگی ایرانی داشته باشد و نیز در نواختن تار و ابداع تکنیک های نو پس از استاد وزیری ابداعاتی ایجاد کند که امروزه علاقمندان بسیاری یافته است.
وی در اغلب شهرهای ایران به دعوت انجمن ها و سازمان ها و افراد مختلف اجراهای بسیاری داشته که همواره با استقبال علاقمندان و فرهیختگان موسیقی روبرو بوده است.
شیوه مضزاب زنی ساکت منحصر به خودش بوده و از مهارتهای وی اجرای سرعتی قطعات است. او علاقه بسیاری به اجرای قطعات بزرگ موسیقی کلاسیک دارد.
همچنین ساکت کوشیده است تا نگرشی علمی تر به موسیقی و نوازندگی ایرانی داشته باشد و نیز در نواختن تار و ابداع تکنیکهای نو پس از استاد وزیری ابداعات و تغییراتی ایجاد کند.